Малюнок протектора – елемент, на який варто в першу чергу звертати увагу при виборі автомобільних шин. Він визначає якість їзди та поведінки машини, залежно від погоди та типу дорожнього покриття.
Літню резину купити можна з трьома різними протекторними дизайнами. За кожним із них професійну оцінку дали експерти https://goroshina.ua/ – інтернет-магазину №1 в Україні з продажу автомобільних шин та дисків.
Ненаправлений
Покришки з симетрично ненаправленим малюнком вважаються класикою. Такі шини купити варто для повсякденної експлуатації в межах міст та їзди по заміських трасах з якісним покриттям дороги. Належать до бюджетного та середнього цінового сегменту, що також пояснює великий попит на ненаправлені літні покришки в Україні.
Оптимальні умови для їзди – рівний асфальт та суха погода. За рахунок меншої ваги відрізняються гарною маневреністю та стійкістю. За витривалістю дадуть фору двом іншим типам – у середньому, при правильній експлуатації одного комплекту вистачає щонайменше на 4-5 сезонів. Протягом цього періоду водій буде насолоджуватися відносно тихою їздою.
Встановивши під ненаправлені шини диски з легкого алюмінію (проти сталевими), машиною буде набагато простіше керувати. Також зменшена вага впливає на економічну витрату палива.
Зі значних мінусів можна виділити тільки один – їзда по мокрих дорогах. Дренажна система гірше справляється з обробкою та видавлюванням рідини назовні. У дощову погоду на ненаправлених шинах їздити потрібно максимально впевнено і не забувати про швидкісні обмеження.
Спрямований
Для комфортної їзди по вологій дорозі потрібно купити резину зі спрямованим протектором. Вся його площа посипана середньогабаритними блоками, які вкриті численними ламелями. Вони ефективно протистоять акваплануванню, забезпечуючи надійним зчепленням з трасою навіть у момент зливи.
Компаунд спрямованих шин має суворіший дизайн, і він підходить для любителів агресивного керування. Хорошою стійкістю він забезпечить при їзді по міських вулицях та на заміських трасах. Однак, розмоклий грунт бажано об’їжджати – ризик застрягти високий.
Перед установкою на автомобіль потрібно уважно подивитись на боковину – тут наноситься стрілка із зазначенням, в яку сторону має обертатися шина. При неправильній посадці на обід їздові властивості погіршуються і прискориться зношування.
Тепер про недоліки:
- висока шумність;
- не можна проводити ротацію при нерівномірному зносі – міняти місцями скати можна лише на одній стороні автомобіля;
- дорожча ринкова вартість;
- термін служби менше, ніж у ненаправлених шин.
Асиметричні
Це – універсальні шини, які відмінними їздовими якостями радують у будь-яку погоду. Протектор розділений на дві рівні половини:
- Зовнішня. Більш жорстка резинова суміш покращує маневреність на сухій трасі.
- Внутрішня. Через поглиблені канавки рідина швидко видавлюється за межі протектора, а дрібніші канали оптимізують зчеплення з мокрими дорогами.
Асиметричні шини ефектно виглядають на автомобілях преміального класу. Особливо якщо під них купити диски з алюмінію, які ще більше додають естетичності.
Тут також важливо правильно встановити покришки на обід (у маркуванні є позначення «Outside» та «Inside» – зовнішня та внутрішня частина відповідно). У багажнику доведеться возити дві запасні шини, адже неможливо знати наперед, на якому боці можуть виникнути проблеми з покришкою.
Висока ціна – один із головних недоліків асиметричних шин. Сам процес виготовлення набагато складніший, порівняно з ненаправленими чи спрямованими моделями. Але за продуктивністю вони суттєво випереджають обидва попередні типи.